Wednesday, May 21, 2014

{Fashion Spy} Jubah Dress

Assalamualaikum.

Fesyen raya yang akan popular tahun 2014 ni. Percaya tak? Mestilah percaya kan. Belum raya pun dah ramai yang menggayakan jubah ni. Sangat cantik dan sangat modest. Sesuai untuk semua saiz. Oleh itu, aku pun sangat minat dengan fesyen ni. 

Di sini nak tunjuk beberapa jenis jubah dress yang simple tapi gojes yang ada di pasaran. 



Lacey Ara Jubah by Cala Qisya


Lacey Ara Jubah by Cala Qisya

Comel kan tang lace tu. Jubah plain yang simple pun boleh nampak menarik. Yang best nya, kat lengan tu dorang bubuh zip sembunyi. Sangat wudhu friendly! And sangat inspiring kepada tukang jahit macam aku ni. :)

Dalia Jubah by Cala Qisya

Lagi satu design Cala Qisya yang aku suka, Dalia Jubah. Kenapa aku suka? Sebab simple sangat. Dalam pada simple, cutting dia tetap cantik. Aku rasa warna dan jenis kain memainkan peranan. Lepas ni pergi kedai kain kena kibar-kibar dulu nak tengok flowy dia. Kalau flowy baru beli.




Rana Sierra by Rana Aswad

Design yang ni, aku sangat suka. Simple dan ELEGANT. Nampak pleats depan tu? Boleh cover perut! Hohoho....... Dan aku bercadang nak buat satu untuk raya ni? Eh, buat saja? Kenapa tidak beli? Tiada saiz bah kak.......... 

Soignee by FatinSuhana
Kalau sudah boring dengan plain jubah, cari printed jubah la pulak. Cantik jugak. Untuk wanita bersaiz comel, memang segan sikit nak pakai plain. Cari lah printed, boleh cover mana-mana yang patut. Aku tau, aku ada pengalaman dalam bidang comel-comel ni (^-^)


ByFatinSuhana
Ni mata orang yang dah berumur ye.... Print jubah ni saaaaangat lawa :p



Mana nak cari jubah-jubah ni? GOOGLE je nama kat gambar tu........ Senang.....

Bye.

1 comment:

  1. Betul2 lacey ara tu mmg cantik.nak beli je out of stock.nak kejar ke butik mmg xla.haha.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...